
24 Haziran 2026 Çarşamba günü saat 20.00’de Burdur Lisesi bahçesinde düzenlenen mezuniyet töreni, öğrenciler, öğretmenler ve velilerin yoğun katılımıyla coşkulu bir atmosferde gerçekleştirildi.
Saygı duruşu ve İstiklâl Marşı’nın okunmasıyla başlayan törende, okul müdürü Ahmet Demirel yaptığı konuşmada mezun olan öğrencileri tebrik ederek, bundan sonraki yaşamlarında başarılar diledi. Ardından okul birincisi 12/A sınıfı öğrencisi Nyysh Goodarzi duygu yüklü bir konuşma yaptı. Program, geleneksel bayrak ve flama devir teslimiyle devam etti.
Törenin en dikkat çeken etkinliklerinden biri ise bu yıl ilk kez seçmeli Japonca dersi alan 9/A sınıfı öğrencilerinin hazırladığı özel gösteri oldu. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü Araştırma Görevlisi Dr. Nesibe Kaya rehberliğinde hazırlanan etkinlik, izleyicilerden büyük beğeni topladı.
9/A sınıfı öğrencileri, gün içerisinde geleneksel bir Japon yemeği olan suşiyi hazırlayarak öğretmen ve öğrencilere ikram etti. Akşam programında ise Havvanur Sayın, Kayra Deniz Güneş, Ela Coşkun Hasret Doğan ve Gülnisa Yayla’nın görev aldığı etkinlikte, kökeni 15. yüzyıla kadar uzanan geleneksel Japon çay seremonisi başarıyla canlandırıldı.
[eii post_id=”62906″ theme=”3″]
Etkinlikle ilgili açıklamalarda bulunan Dr. Nesibe Kaya, Japon çay seremonisinin yalnızca bir içecek hazırlama süreci olmadığını vurgulayarak şunları söyledi:
Gece, okul müdür yardımcısı Okan Elitaş, müzik öğretmeni Serap Yanık, İngilizce öğretmenleri Kenan Nursam Nurlu ve Emel Urhan’ın birlikte çalıp söyledikleri şarkılarla sona erdi. Velilerin yoğun ilgi gösterdiği mezuniyet töreni, geç saatlere kadar süren keyifli anlara sahne oldu.